Saturday, March 26, 2011

keberanian aku mana?


Disana sini aku mendengar soal perjuangan itu perjuangan ini. Aku serasa ingin juga turut serta tapi aku takut. Terasa seolah-olah terdengar ada suara mengatakan "jangan,jangan,jangan".arghhh..tension pula.

Aku memang terkenal dengan perangai "penakut".Sehinggakan mereka [kawan-kawan] menggelar aku si penakut.

takut hendak bercakap dengan orang yang lebih besar pangkatnya padahal semuanya manusia sama di mata Allah.aku tahu itu.
takut hendak berkata-kata apabila ditanya walhal tahu itu benar.aku juga tahu.
takut berjuang bersendiriaan padahal Allah ada.aku sangat-sangat tahu itu.

Tapi..[mesti ada tapi kan " _ " ]


aku tetap tidak berani. Kalau ada sakti yang boleh diberikan kepadaku supaya berani. Aku orang pertama yang akan angkat tangan tinggi-tinggi mengatakan MAHU!AKU MAHU SAKTI ITU!


No comments:

Post a Comment