Wednesday, March 6, 2013

plastik

Bismillahirrohmanirrohim


Dikala zaman purbakala dahulu. Ada seorang puterininja yang sangat comel.kAbaikan.

Dulu, masa kecik-kecik, aku suka tengok drama dan filem di tv singer (time aku dah ada color). Yelah,nak tengok wayang takda duit,lagipun bapak larang. Berbalik kepada cerita asal. Semua cerita di layan. Hindi,cina,melayu,filipina,jepun,korea dan lain-lain la.

sebagai hiasan

Dalam cerita drama mahupun filem wajib ada hero dan heroin serta kebiasaanya hemsem dan cantikla. Apalagi, cubalah nak jadi macam heroin tu sebab cantik dan hemsem. Apabila nak jadi macam heroin tu, nama pun mestilah nak canggih macam heroin tu. Paksa kawan-kawan panggil dengan nama tu. Tak pasti penerimaan kawan-kawan masa tu sebab tak hambik tau.huahua. Namun, itu dulu,cewah.Sekarang sudah jarang melihat drama dan filem2 ni.erk.Yang berlalu biarkan berlalu.ye dok?

 Takda point pun sebenarnya cuma nak bagitau jadilah diri sendiri. Mungkin orang lain lebih cantik atau hemsem namun setiap manusia itu ada kelebihan masing-masing (macam ayat tipikal kan,eheh). Jadi, tak perlu nak menyamar menjadi orang lain semata nak kelihatan 'baik' dihadapan orang lain.itu semua plastik!


#proses menulis.alahai.bukan senang rupanya.

No comments:

Post a Comment