Sunday, March 14, 2010

~~tugas oh tugas~~



ohh..tidak!!!!!!Banyaknya kerja!!!!!..
Macam mana ni~~esok dah nak hantar,tak siap lagi!!

Itu antara rungutan yang pernah saya buat dan yang pernah saya dengar, al maklumlah, kedidupan sebagai pelajar la katakan.Tetapi itu semua bukan lah boleh dijadikan alasan untuk mengatakan kerja yang banyak ataupun sentiasa bertimbun kerana setiap manusia mempunya 24 jam sehari dan pelbagai kerja yang boleh dilakukan dalam masa sehari. Hmm..peringatan untuk diri saya sendiri, buat kerja jangan bertangguh kerana bertangguh itu yang akan menimbunkan kerja yang sedia bertimbun.Alamatnya tak tidur malam menyiapkan kerja yang banyak.Oh Tuhan,seandainya masa itu boleh diputar semula,sudah tentu saya akan memutarkan ke zaman kanak-kanak agar bisa jauh dari kesibukan dunia namun bak menanti bulan jatuh ke riba,masa yang ada mana boleh diputar semula,jika boleh saya tidak akan lahir di dunia ini kot!Oleh itu, jangan bertangguh apabila mendapat kerja yang banyak ok!

Masa itu emas!

No comments:

Post a Comment