Sunday, March 14, 2010

makan gaji buta?

~ hani,nak minta tolong hantar pegi klinik,sakit dada, tak tahan..
~ Ok,tunggu hani ambil..

Klinik

~ Dah daftar dik?
~ Baru nak daftar..

Ramahnya nurse ni melayan pesakit,Wah,dah ada kemajuan.Kalau dulu, nak pegi klinik kena berfikir 20x kot. Yalah, dahla kita sakit nak pegi klinik mengurangkan sakit tetapi bila sampai je kat klinik, muka garang nurse yang kita lihat dan disimbahi kata yang herdikan.Benci!Tapi sekarang dah berubah.Bagusla..

5 minit berlalu...

~ Ish,hani ada kerja nak buat ni,manalah doktor ni, tak sampai lagi ke?Mungkin sekejap lagi kot..
~ Nurse, doktor takda lagi ke?
~ Sekejap lagi dik, doktor keluar makan..
~ Ha?Makan apa pukul 11 pagi ni..?

Ish2, Kadang-kadang meluat melihat kerenah sesetengah orang yang macam ni, masa untuk bekerja digunakan untuk keluar sesuka hati. Dimana tanggungjawab yang seharusnya digunakan, bukankah itu sepatutnya disalurkan ke jalan yang betul. Saya tidak menyangkal diri saya bukanlah betul sangat pun tetapi adakalanya saya tahu tanggungjawab tetap tanggungjawab. Takut nanti saya tak tau nak jawab apa di depan pencipta saya.Peringatan untuk diri saya sendiri..

3 comments: