Tuesday, January 1, 2013

cikgu

Bismillahirrohmanirrohim

Alhamdulillah.

Barakallah.

"Cikgu, saya ndak tahan ni,mahu pi toilet cepat.lepaskan saya pi toilet dulu ya.Nanti baru cikgu denda ya."

"Jangan la kamu buat alasan,Punyalah lama cikgu bagi kamu masa sebulan untuk siapkan baju kurung tapi ndak siap-siap juga.Haaa,pergilahh toilet!balik cepat!"

...................................

"Baiklah murid-murid, inilah model-model daripada kelas 5 Rekaan Fesyen yang tidak membuat kerja ya.Hari ini, cikgu mendenda mereka dengan membawa mereka ke setiap kelas-kelas untuk dipamerkan agar mereka insaf."

"hikhikhik..cikgu ni macam memperkenalkan model pula."

"haaa,yang sana tu sempat lagi ketawa ya walaupun didenda."

________________________________________________________________________________

MashaAllah cikgu dan kawan-kawan semua. Rupa-rupanya 10 tahun berlalu membawa kenangan kita. Walaupun kenangan pahit didenda lebey banyak berbanding manis dipuji namun yang pahit itu lebey dikenang dan dijadikan pengajaran.

Cikgu,kami minta maaf kesalahan (contohnya situasi di atas) yang pernah kami lakukan.(cewah,hikhik). Tidak punya niat langsung untuk bertindak kejam (hehe), mungkin faktor pengaruh rakan sebaya (salahkan kawan pula kan,hihi) atau faktor lain dan juga faktor diri sendiri yang tidak sedar-sedar.(halalkan ilmu yg diberi ya)

Barakallah untuk cikgu yang telah menamatkan zaman bujang januari lepas. Semoga cikgu dikurniakan keluar sakinah,mawaddah dan diberi rahmat Allah.




No comments:

Post a Comment